Haziq Aziz Lapor Polis Diraja Malaysia | Malaysia News

Haziq Aziz Lapor Polis Diraja Malaysia

Haziq Aziz Lapor Polis Diraja Malaysia

surat laporan itu:
Saya Haziq Abdullah bin Abdul Aziz. Tujuan saya membuat laporan polis ini adalah untuk menyangkal segala tohmahan-tohmahan yang dibuat oleh netizen, cybertroopers, YB Hilman Idham serta yang lain.

Saya dituduh mempunyai agenda politik oleh Perdana Menteri selepas membuat pengakuan bersumpah.

Saya begitu takut tetapi tenang seketika apabila YB DS Azmin Ali mengarahkan setiausaha politiknya YB Hilman Idham untuk berjumpa dengannya di Zest Restaurant di Marriot Putrajaya pada hari kejadian itu.
Beliau paksa saya untuk menafikan bahawa diri saya dalam video yang telah tular itu dan meminta saya berbohong untuk dirinya.

Saya mohon lebih masa untuk merujuk kepada IbuBapa saya dan ini menimbulkan kemarahannya.

Selepas saya menolak desakan beliau, dia membuat ugutan dan berkata ‘ini akan berakhir dalam masa 48 jam dengan atau tanpa bantuan saya berbohong’ katanya.

Saya begitu kecewa dengan DS Azmin yang saya pandang tinggi tetapi menyadari timbalan presiden PKR adalah seorang “Lelaki yang sakit” kerana tergamak merakamkan video aksi…

 

Dalam akaun facebook Haziq Aziz:

Kurangnya dukungan dalam kesaksian sumpah saya telah membuat saya mempertanyakan ketulusan pemerintah baru kami dalam mengejar reformasi.

Saya telah dituduh memiliki agenda politik oleh perdana Menteri Setelah membuat pengakuan. Saya takut dan satu-satunya kenyamanan yang saya terima dari anda adalah ketika anda mengirim hilman untuk bertemu dengan saya di restoran semangat di marriot putrajaya pada hari naas itu. Saya menunggu selama satu jam dan rasanya seperti saya hanya renungan belaka.

Dia memaksa saya untuk menyangkal bahwa itu adalah anda dalam video viral dan meminta saya untuk berbohong untuk anda. Saya meminta lebih banyak waktu untuk berkonsultasi dengan orang tua saya dan ini membuatnya marah. Setelah saya menolak dia membuat ancaman dan mengatakan ‘ini’ akan ditutup dalam waktu 48 jam dengan atau tanpa bantuan saya untuk berbohong.

Ini mematahkan saya bahwa azmin ali, orang yang saya cari untuk memilih untuk mengikat akhir nya yang longgar daripada memiliki kesalahan. Saya tahu anda adalah orang sakit karena hanya anda bisa merekam video untuk koleksi pribadi setelah mengundang saya ke kamar hotel anda pada semua kesempatan.

Pertama di grand benua kuching 3 tahun yang lalu, kemudian di pullman kuching selamapemilihan parti bulan oktober tahun lalu. Kami melakukannya lagi di grand hyatt kl selama tugas anda sebagai menteri pengiring ke sultan Brunei pada bulan maret tahun ini dan pertemuan terbaru kami di fourpoint sandakan bulan lalu.

Saya khawatir bahwa lebih banyak video akan bocor dan kemewahan yang anda miliki sebagai menteri adalah penyangkalan padahal masa depan saya sudah berakhir. Anda bahkan memiliki perdana menteri menjanjikan dukungan penuh sebelum penyelidikan resmi telah dilakukan. Hanya kebenaran yang bisa membebaskan saya karena saya khawatir untuk keselamatan keluarga saya dan saya. Saya berharap publik akan melihat anda sebagai siapa anda benar-benar-manipulatif dan memiliki pengaruh besar semua bersama-sama dengan antek-antek anda hilman, Afif, zuraida dan sisa lingkaran batin anda yang termotivasi oleh keserakahan dan kekuasaan.

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply