Anwar: Pertemuan Dr M-Hadi Tidak Mengubah Apa-Apa | Malaysia News

Anwar: Pertemuan Dr M-Hadi Tidak Mengubah Apa-Apa

Anwar: Pertemuan Dr M-Hadi Tidak Mengubah Apa-Apa

Petaling Jaya, MTN – Presiden PKR, Anwar Ibrahim tidak meramalkan perubahan landskap politik dalam pentadbiran Putrajaya walaupun Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad baru-baru ini bertemu dengan pemimpin PAS termasuk Presiden Abdul Hadi Awang.

FMT sebelum ini melaporkan bahawa penyusunan semula utama landskap politik Malaysia, yang boleh mendorong Pas ke dalam kuasa persekutuan, mungkin berada di kedai berikutan penurunan sokongan untuk kerajaan Pakatan Harapan yang berusia 20 bulan.

Ia dikatakan penjajaran baru, membawa bersama-sama pasukan yang diselaraskan kepada Mahathir Mohamad dengan pengaruh yang dipegang oleh PAS di kawasan utara Melayu, akan membawa kesan buruk bagi DAP dan Anwar.

“Itu tafsiran kamu,” katanya hari ini apabila ditanya sama ada mesyuarat itu akan memberi isyarat perubahan landskap politik di Putrajaya.

Anwar berkata bahawa Mahathir mengadakan pertemuan dengan semua pihak, walaupun dengan mereka yang bertentangan dengan puak.

“Siapa yang mahu berjumpa dengannya, mereka boleh,” katanya.

Ditanya sama ada beliau akan bertemu dengan Hadi, Anwar berkata beliau sibuk tetapi tidak menolak kemungkinan.

“Saya bertemu dengan semua orang, tidak ada masalah. Saya bukan musuh dengan sesiapa sahaja.

“PAS atau tidak, bagi saya, ini adalah soal prinsip,” katanya selepas acara di Universiti Sultan Zainal Abidin di Gong Badak, Terengganu, hari ini.

Selepas berita mengenai pertemuan itu muncul, Mahathir menafikan bahawa ia bermakna kerajaan bekerjasama dengan PAS – menyatakan bahawa ia adalah tugasnya untuk bertemu dengan “semua orang”.

“Ya, ada gambar saya ucapan Haji Hadi. Saya menyapa semua orang termasuk pemberita yang tidak baik, “kata Perdana Menteri.

“Itu tugas saya, saya bertemu dengan semua orang, walaupun orang-orang ini adalah musuh saya.”

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply