Kpah: Kedah Tidak Boleh Melihat Ke Bawah Di Sebelah HK | Malaysia News

Kpah: Kedah Tidak Boleh Melihat Ke Bawah di Sebelah HK

Kpah: Kedah Tidak Boleh Melihat Ke Bawah di Sebelah HK

PETALING JAYA: Penyerang Kedah Kpah Sherman memberi amaran kepada rakan sepasukannya untuk meremehkan Tai Po Hong Kong dalam pusingan awal kelayakan Liga Juara-Juara AFC (ACL) di Stadium Darulaman, Alor Setar malam ini.

Kemenangan ke atas Tai Po akan menyaksikan Kedah memulakan perlawanan menentang Seoul FC dari Korea Selatan pada pusingan awal pada 28 Januari. Jika mereka menang sekali lagi, mereka akan mendapat tempat di peringkat kumpulan ACL.

Juara Piala FA Kedah menamatkan kempen Liga Super tanpa kalah di tempat sendiri musim lepas dan mengadakan lawatan positif ke Kemboja, muncul sebagai juara pada kejohanan mesra pra-musim minggu lalu.

Walau bagaimanapun, Tai Po berada di tengah-tengah musim yang sedang berlangsung dan mempunyai tiga pemain asli dan enam import dalam skuad mereka.

Tai Po, yang dijuluki Warriors Hijau, juga mempunyai pemain mereka yang segar apabila jurulatih Serbia, Davor Berber memilih untuk meletakkan pemain utama dalam perlawanan liga terakhir mereka untuk memastikan mereka segar untuk pertembungan terhadap Eagles Merah.

Sherman yang juara Golden Boot Super League dengan 14 gol berkata perpaduan pasukannya akan menjadi kunci untuk kemenangan rumah.

“Ia adalah tahun pertama saya di sini dan perpaduan dalam pasukan ini telah mengagumkan. Dengan ini, kita boleh melakukan banyak … kita mempunyai pasukan yang baik dan kita mempunyai watak … kita akan berjuang untuk melakukan perkara yang hebat untuk Kedah, “kata pemain antarabangsa Liberia itu dalam persidangan akhbar sebelum perlawanan.

“Saya sangat yakin. Dalam bola sepak, anda tidak boleh melihat ke bawah lawan … tetapi saya mempunyai keyakinan terhadap pemain, kakitangan kejurulatihan dan peminat juga … kami mahu peminat datang dan menyokong kami kerana seluruh pasukan akan berjuang . Kami memerlukan sokongan mereka. “

Jurulatih Kedah, Aidil Sharin berkata, lawatan pasukan itu ke Kemboja telah menyiapkan pemainnya untuk perlawanan Tai Po.

“Kami mengharapkan permainan yang sukar, kedua-dua pasukan mencari kemenangan … satu-satunya kelebihan kami bermain di rumah tetapi itu tidak bermakna ia akan mudah. Kita perlu bekerja keras dan para pemain akan memberikan 100% mereka, “kata jurulatih Singapura itu.

“Kekuatan kami adalah semangat berpasukan kami, ikatan yang kami alami dalam tur pra-musim telah menggembirakan pasukan,” katanya.

Sementara itu, Berber berkata pasukannya telah mengkaji Kedah dengan baik dan tidak akan terancam oleh orang ramai yang menjual di Stadium Darulaman.

“Sasaran kami adalah untuk mencuba menunjukkan apa yang boleh kami lakukan, kami berharap kami akan menjadi pasukan yang akan meraikan akhirnya. Kami sudah siap dan kami mempunyai banyak maklumat mengenai Kedah … kami melakukan kerja rumah kami, “kata Berber.

“Kedah adalah sebuah kelab besar di Malaysia dan kami juga sebuah kelab besar di Hong Kong, kami tidak takut apa-apa, kami tahu stadium akan penuh tetapi ia akan memberi kami lebih banyak keseronokan untuk bermain dan menunjukkan bola sepak Hong Kong dengan baik cahaya. “

“Target kami adalah untuk maju ke pusingan seterusnya sehingga Sabtu lalu kami berehat banyak pemain untuk perlawanan ini … Semua 20 pemain sudah bersedia untuk bermain, kami menargetkan permainan ini sehingga kami memastikan semua pemain akan bebas kecederaan untuk permainan ini.”

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply