Anwar Ibrahim: Perjuangan Itu Berasaskan Prinsip, Bukan Kebencian | Malaysia News

Anwar Ibrahim: Perjuangan Itu Berasaskan Prinsip, Bukan Kebencian

anwar ibrahim

Anwar Ibrahim: Perjuangan Itu Berasaskan Prinsip, Bukan Kebencian

Kuala Lumpur, MTN: Presiden PKR, Dato Seri Anwar Ibrahim menganggap bahawa pemecatan dan pembuangan Chua Tian Chang, lebih dikenali sebagai Tian Chua adalah tindakan yang salah.

Selain itu, Anwar Ibrahim, atau dikenali sebagai DSAI, mengatakan bahawa dalam politik prinsip-prinsip yang berbeza adalah perkara biasa, tetapi mereka tidak perlu ditanamkan dalam kebencian.

“Ini salah, mereka pemimpin, kadang-kadang terdapat sedikit pendapat dan kami tidak mempunyai hak untuk mengambil tindakan ini,” katanya dalam majlis Nurul Anwar semalam.

“Perjuangan itu mesti berasaskan prinsip, bukan kebencian, oleh itu saya sangat kecewa apabila ada kawan di Pejabat Hakim, penyokong, penyokong kami hilang pertimbangan, menyerang secara peribadi atau memukul orang yang mereka anggap tidak sama sekali tidak masuk akal,” tambahnya.

Atas sebab ini, DSAI menjemput penyokong partinya untuk sentiasa menjaga dan memberi sokongan supaya parti yang mereka jalankan terus melaksanakan mandat dan mandat rakyat.

“Jika benar penyokong kuat kita harus dijaga dengan disiplin, mesti ada moral, tidak boleh marah, harus ada tahapan, tidak menyerang orang, jangan mengutuk kerana ini bertentangan dengan prinsip moral yang kita pakai,” katanya.

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply