PM Muhyiddin Boleh Pergi Main Golf, Kakitangan Klinik Kesihatan Geram | Malaysia News

PM Muhyiddin Boleh Pergi Main Golf, Kakitangan Klinik Kesihatan Geram

PM Muhyiddin Boleh Pergi Main Golf, Kakitangan Klinik Kesihatan Geram

Seorang kakitangan klinik kesihatan meluahkan perasaan geramnya di Facebook hari ini berikutan tindakan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang boleh pergi bermain golf di dalam keadaan negara yang sedang panik ekoran wabak COVID-19.

Kau boleh berjimba pergi main golf weekend, tangguh meeting COVID19 buat hari Isnin, kau ingat langkah bijak nak announce Movement Restriction pukul 10 malam? soal pengguna facebook yang menamakan dirinya Tuan Mohammad Akmalhakim.

Luahnya, beliau dan isteri terpaksa mencari orang yang boleh menjaga anaknya kerana taska diarahkan tutup dalam masa yang sama anaknya baru sahaja didiagnosis penyakit tangan kaki dan mulut (HFMD).

“Sampai pukul 2-3 pagi aku dengan wife menggagau cari orang yang boleh jaga anak sebab taska tutup. Anak pulak baru diagnosed HFMD, dibekukan cuti kuarantin sebab tak cukup MO, wife pulak susah nak cuti sebab ada officemate dikuarantin sebab COVID19 ni, plus cuti dia yang dah negative.

“Sumpah aku tak boleh brain, kau boleh pergi main golf dalam keadaan tengah shoot up 100++ cases dalam sehari, semalam lagi 100++, latest dah 533 cases.” ujarnya.

Tambahnya, mungkin masalah ini kecil sahaja bagi sesetengah orang tapi tidak bagi mereka yang merupakan petugas-petugas kesihatan yang berdepan dengan wabak ini.

Beliau tidak menafikan pasukan kerajaan yang lalu terutama bekas Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail sanggup mengadakan mesyuarat pada hari kedua Chinese New Year dan bekas Menteri Datuk Seri Dzulkefly Ahmad yang sibuk bekerja untuk rakyat pada hari minggu begitu juga bekas Menteri MESTECC Pn. Yeoh Bee Yin terus kerja pada hari kedua selepas majlis perkahwinannya.

“Bukan nak politicking sangat tapi mereka tunjuk usaha mereka sememangnya destined as wakil rakyat, bekerja untuk rakyat.

“Until you come out with an explanation kenapa kena pergi main golf, kau nak cakap tu fake news ke, kau ada backdoor meeting dengan YB Menteri Kesihatan tapi zuhud tak nak bagitahu rakyat ke, atau nak buat permohonan maaf, terserah.

“Or if at least boleh counter-measure dengan sediakan taska 24 jam bagi petugas kesihatan sepanjang musim COVID, until then, you are not highly qualified to be our Prime Minister, sir.

“Ini post geram dan kecewa. Tapi aku cuba tulis dengan berhemah.” katanya.

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply