Cermin Mata John Lennon Dijual 200 Ribu Dolar | Malaysia News

Cermin Mata John Lennon Dijual 200 Ribu Dolar

Cermin Mata John Lennon Dijual 200 Ribu Dolar

Cermin mata hitam John Lennon (legenda Beatles) dijual dengan harga $ 200 ribu pada lelongan di London, Jumaat (13/12) semalam.

Cermin mata yang dianggap sebagai salah satu spesifikasi yang paling terkenal dalam tradisi rock n roll, mempunyai butiran lensa bulat, berwarna hijau dan mempunyai bingkai emas. Cermin mata ini milik Alan Herring, pemandu drummer Ringo Starr dan George Harrison.

“Pada musim panas 1968, saya memilih John dengan Ringo dan George di Mercedes Ringo. Saya membawa mereka ke pejabat,” kata Herring dalam satu kenyataan.

“Ketika John keluar dari kereta, saya memberitahunya dia meninggalkan cermin mata hitam ini di tempat duduk belakang, di mana satu lensa dan satu lengan dipotong. Saya bertanya kepada John jika dia mahu saya membetulkannya. Beliau memberitahu saya tidak perlu bimbang, kerana cermin mata hanya untuk penampilan!” katanya.

Herring juga berkata dia tidak pernah membaiki cermin mata. Pasangan itu akhirnya menjualnya dengan harga £ 137,500 dalam lelongan dalam talian.

Dijualnya termasuk koleksi The Beatles, kalung hippy dengan kemeja Harrison, yang dijual dengan harga £ 10 ribu.

(AFP)

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply