DAP Tetap Dengan Kerajaan Baru, Annuar Musa: UMNO Redha Untuk Kekal Sebagai Pembangkang | Malaysia News

DAP Tetap dengan Kerajaan Baru, Annuar Musa: UMNO Redha Untuk Kekal Sebagai Pembangkang

DAP Tetap dengan Kerajaan Baru, Annuar Musa: UMNO Redha Untuk Kekal Sebagai Pembangkang

Kuala Lumpur, MTN – DAP yang dikhabarkan tetap dengan kerajaan baru telah membawa UMNO mengambil langkah-langkah dan tetap bertentangan. Ini disampaikan oleh Setiausaha Agung UMNO Tan Sri Annuar Musa.

Menurutnya, dengan terus menyertai DAP dalam kerajaan, UMNO akan meneruskan perjuangannya. Kerana ini adalah satu prinsip yang tidak boleh ditawarkan.

“Sesiapa yang menjadikan kerajaan, tetapi jika ada DAP, maka UMNO gembira dapat mengekalkan SBG DEVELOPED … dan perjuangan kami akan berterusan,” katanya.

Seperti yang diketahui, Annuar sendiri berkata sebelum ini bahawa beliau bersetuju dengan kehadiran parti gabungan Sarawak (GPS) yang menyatakan sokongan untuk gabungan baru di bawah pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad, kata presiden Parti Rakyat Sarawak Tan Sri James.

Walau bagaimanapun, menurut mereka, yang juga Timbalan Ketua Menteri Sarawak, sokongan hanya mungkin jika kerajaan baru dibentuk tanpa DAP, walaupun GPS bukan sebahagian daripada gabungan itu.

“Kami bersetuju untuk berteman dengan Perikatan Kebangsaan atau apa sahaja yang dipanggil, tetapi kami bukan sebahagian daripadanya,” katanya.

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply