Sedia Bekerjasama Dengan Gabungan, Tun M 'Lazy' Dengan Najib Razak | Malaysia News

Sedia Bekerjasama dengan Gabungan, Tun M ‘Lazy’ dengan Najib Razak

Sedia Bekerjasama dengan Gabungan, Tun M ‘Lazy’ dengan Najib Razak

Kuala Lumpur, MTN – Perdana Menteri Dr Manathir Mohamad berkata dalam dunia politik tidak ada gabungan atau musuh. Malah, beliau telah bekerja dengan ramai orang selama beberapa dekad.

Walau bagaimanapun, Mahathir sendiri membuat pengecualian bahawa beliau tidak akan bekerjasama dengan bekas perdana menteri Najib Razak.

“Anda tahu, bolehkah saya bekerjasama dengan (bekas Perdana Menteri) Najib Abdul Razak sebelum ini? Tetapi sekarang saya boleh bersama dengan (veteran DAP) Lim Kit Siang,” katanya.

“Jika saya dapat melakukan sesuatu yang baik, saya akan bekerjasama dengannya, tetapi Najib, saya tidak fikir dia boleh berbuat baik kerana dia melanggar undang-undang […] mesti membayar mahal untuk mencuri wang kerajaan, “katanya.

Mahathir sendiri juga berkata apabila diminta mengulas tentang spekulasi bahawa penyokongnya cuba membawa PAS ke kerajaan persekutuan.

Sebelum ini diketahui, bahawa pakatan politik baru akan menghapuskan peluang DAP dan Presiden PKR Anwar Ibrahim untuk menjadi perdana menteri.

Mahathir, ketika ditanya kebenaran di belakang spekulasi tetapi ketawa. “Ya, inilah gambar saya dengan (presiden PAS) Abdul Hadi Awang, saya bertemu dengan semua orang termasuk pemberita yang tidak baik […] bukan hanya pemberita yang baik. saya dan semua itu, “katanya.

Apabila ditanya sama ada Pakatan Harapan (PH) meminta sokongan PAS luar, Perdana Menteri menjelaskan pertemuannya sebelum ini dengan pemimpin PAS tetapi tidak mengambil serius.

Dia juga tidak mengatakan bila pertemuan itu berlaku atau yang ditemui.

“Mereka bertemu, mereka bimbang tentang beberapa perkara, saya kata mudah, jika kita melakukan sesuatu yang buruk, jangan menyokong kita di parlimen, jika kita berbuat baik, walaupun kita bertentangan, tetapi apa yang kita lakukan adalah baik untuk negara. , sila menyokong kami, “katanya.

“Jadi terdapat beberapa perkara di Parlimen, perkara-perkara tertentu ditegakkan, undang-undang tertentu dari kerajaan disokong oleh PAS jika ia baik, tetapi jika mereka fikir ia buruk, jangan menyokongnya,” katanya.

Selepas kemenangan PH di GE14, PAS membentuk parti pembangkang dengan Umno dipanggil “Muafakat Nasional”.

Presiden PAS Abdul Hadi Awang telah berulang kali menyuarakan sokongannya terhadap kepimpinan Mahathir dan memintanya untuk berkhidmat sehingga tempohnya berakhir dan bukannya menyerahkan kuasa kepada Anwar.

Sebelum ini, sekretariat PH mendakwa bekas naib presiden Umno Hishammuddin Hussein telah cuba menubuhkan sebuah kerajaan baru tanpa DAP.

Bagaimanapun, Ahli Parlimen Umno menafikan tuduhan itu selepas didakwa cuba menghentikan Anwar daripada menggantikan Mahathir.

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply