Liang Teck Meng: Persoal Jemputan Buat 'PM Paling Rasis' | Malaysia News

Liang Teck Meng: Persoal Jemputan Buat ‘PM paling rasis’

Liang Teck Meng: Persoal Jemputan Buat ‘PM paling rasis’

Kuala Lumpur, MTN – Bekas Setiausaha Agung Gerakan Liang Teck Meng berkata beliau tidak berpuas hati dengan jemputan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad untuk menghadiri rumah terbuka Tahun Baru Cina di Kuala Lumpur pada hari Sabtu.

Liang juga memetik Pergerakan Presiden Dominic Lau, yang sebelum ini memanggil Mahathir sebagai “perdana menteri paling rasis”.

“PM yang paling rasis (memetik presiden) akan datang untuk meraikan Tahun Baru Cina dengan anggota Gerakan,” katanya.

“Saya tertanya-tanya sama ada dia akan dapat lebih banyak tepukan atau kena boo ketika melangkah ke dalam dewan,” tambahnya.

Liang merujuk kepada kenyataan sebelumnya Lau yang menggambarkan Mahathir sebagai ‘perdana menteri paling rasis dalam sejarah Malaysia’ kurang dari tiga bulan lalu.

Liang turut memasukkan screenshot kenyataan Lau pada 26 Oktober tahun lepas. Kenyataan itu dibuat apabila Lau mengkritik Mahathir mengenai Kongres Kebangkitan Melayu.

Lau juga menuduh Mahathir menyimpang fakta di sebalik kongres tersebut. Liang, yang meletak jawatan sebagai Ketua Setiausaha Gerakan pada November 2018, telah menjadi ahli Parlimen Simpang Regang selama dua penggal.

Kenyataan Liang juga termasuk prinsip # gerakan anda dan # mana saja.

Lau sebelum ini mengatakan bahawa tidak ada agenda politik di sebalik undangan kepada Mahathir, dan hanya tradisi parti menjemput perdana menteri ke rumah terbuka Tahun Baru Cina.

Lau juga berkata Pergerakan itu menerima surat daripada Jabatan Perdana Menteri semalam yang mengesahkan keberadaan Mahathir. Pembantu-pembantu Mahathir berkata perdana menteri “sangat mungkin” untuk memenuhi jemputan.

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply