PAS Meminta Kerajaan Menerangkan Halangan Operasi Hotel Tabung Haji | Malaysia News

PAS Meminta Kerajaan Menerangkan Halangan Operasi Hotel Tabung Haji

PAS Meminta Kerajaan Menerangkan Halangan Operasi Hotel Tabung Haji

Shah Alam, MTN – PAS kini meminta beberapa orang dari pihak pengurusan atas Majlis Haji (LTH), Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Ugama) dan Menteri Kewangan berhubung pemberhentian operasi dan perkhidmatan perhotelan untuk empat rantaian hotel di bawah Kumpulan TH Hotel & Kumpulan Residence Sdn Bhd.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Pas telah meminta pembenaran kuat mengenai isu ini.

“Kerajaan gagal memberikan tindak balas konkrit kepada transaksi jualan mencurigakan dua anak syarikat dan aset ladang minyak TH Plantations Berhad bulan lepas,” katanya.

“LTH kini akan berhenti mengendalikan empat aset komersial yang dimiliki oleh TH Hotel & Residence kerana bangunan hotel itu didakwa diperoleh oleh SPV Kementerian Kewangan, Urusharta Jemaah Sdn Bhd,” katanya.

Katanya, Pas juga bimbang dengan nasib semua aset hartanah RM1.4 bilion LTH (buku) yang telah dipindahkan ke UJSB termasuk tanah TRX KL (RM196 juta), Platinum Park (RM486 juta) dan tanah Putrajaya Precinct 4 (RM92 juta). .

“Tindakan ini menunjukkan bahawa semua aset di bawah pemilikan LTH yang dikemukakan kepada UJSB akan dibuka untuk dipindahkan ke pihak lain,” katanya.

“Adakah empat hotel ini mengalami masalah kewangan yang serius? Adakah ia akan diperoleh oleh UJSB atau dijual kepada pihak lain? Apakah pemulihan benar-benar bermakna jika aset LTH Islam boleh dipindahkan ke pihak lain sewenang-wenang? “Dia menjelaskan.

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply