APA YANG NAK DIRISAUKAN SANGAT, MAHATHIR? SELEPAS LETAK JAWATAN KAMU MASUKLAH SAJA KE KABINET ANWAR | Malaysia News
Notice: sanitize_url is deprecated since version 2.8.0! Use esc_url_raw() instead. in /home/kulf6423/public_html/malaysiatopnews.com/wp-includes/functions.php on line 4652

APA YANG NAK DIRISAUKAN SANGAT, MAHATHIR? SELEPAS LETAK JAWATAN KAMU MASUKLAH SAJA KE KABINET ANWAR

Sikap terbuka Anwar Ibrahim membolehkan Mahathir masuk ke dalam kabinetnya setelah dia meletakkan jawatan PM nanti menunjukkan bahawa Anwar ingin supaya Mahthir tetap menyumbang kepada negara.

Pastinya Mahathir masih memiliki gagasan-gagasan dalam membangunkan Malaysia yang masih belum dia selesaikan selama menjawat sebagai PM ke-7, dan selepas itu dia akan dapat menyelesaikan hal-hal yang masih belum siap.

Apa lagi yang nak dirisaukan oleh Mahathir? Memang memperbaiki Malaysia ketika masih menjawat sebagai PM tentunya tak sama dengan memperbaiki negara dengan hanya menjawat sebagai Menteri di dalam Kabinet.

Namun pastinya Mahathir akan dianggap menunaikan janjinya sebagai seorang pemimpin jika dia ikhlas menyerahkan jawatan PM kepada Anwar. Rakyat Malaysia pastinya juga akan menilai Mahathir sebagai Bapa Bangsa.

Mahathir dapat belajar bagaimana Indonesia melakukan hal itu, ketika Prabowo akhirnya memilih menjadi Menteri di Kabinet Presiden Joko Widodo, setelah dua kali kalah dalam Pilihan Presiden.

 

By: Burhanudin Cahaya Lillah

Facebook Comments