Penasihat PAS: Desas Desus Pakatan Nasional Hanyalah Rumor | Malaysia News

Penasihat PAS: Desas Desus Pakatan Nasional Hanyalah Rumor

Penasihat PAS: Desas Desus Pakatan Nasional Hanyalah Rumor

Kuala Lumpur, MTN – Tuduhan Muafakat Nasional (BN) akan bekerjasama dengan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad di Perikatan Nasional (PN) setakat ini belum lagi menjadi titik keputusan konkrit.

Menurut Penasihat Pas Pusat, Datuk Mustafa Ali, jika dia sendiri belum menerima perkataan rancangan itu. Tetapi sebaliknya jika rancangannya adalah khabar angin yang dicetuskan oleh orang-orang yang tidak mempercayai kerajaan Pakatan Harapan (PH).

“Setakat yang saya tahu tidak ada konkrit mengenai Perikatan Kebangsaan ini. Tiada apa-apa (cadangan kerjasama), “katanya.

“Ia hanya kerana orang tidak berpuas hati dengan prestasi semasa kerajaan PH yang mereka lihat sebagai mempengaruhi kredibiliti politik negara,” katanya.

“Mungkin peralihan ini menyebabkan MN bercakap dengan Dr. Mahathir tanpa DAP, “katanya.

Mustafa Ali yang juga bekas Ketua Setiausaha Pas Pusat berkata bahawa adalah logik bahawa Pas dan UMNO adalah satu-satunya parti pembangkang untuk rakyat bahawa kerajaan PH sekarang tidak boleh mengharapkan.

Meminta keputusan Jawatankuasa Pas Pusat untuk mengadakan gerakan kepercayaan pada Dr. Mahathir berkata pada mesyuarat Mac ini, beliau berkata, selepas kedudukan parti itu menyokong sokongan Perdana Menteri untuk terus memimpin kerajaan sehingga berakhirnya tempoh PRU14.

“Saya fikir UMNO juga telah menyatakan sokongan kepada Dr. “Mahathir memegang jawatan Perdana Menteri selama satu penggal,” katanya.

“Bagi Pas, kami secara terbuka mengatakannya. Itulah sebabnya kami akan mempercayai kepercayaan beliau (Dr. Mahathir), “katanya.

Walau bagaimanapun, beliau berkata Pas dan UMNO akan membincangkan isu ini seperti yang dijanjikan dalam Muafakat Kebangsaan.

“Saya fikir PAS akan berbincang dengan UMNO mengenai undi keyakinan terhadap Dr. Mahathir | Kerana sekarang kami telah menandatangani perjanjian (MN), kami mahu bersama (mencapai keputusan) mengenai isu-isu yang dibincangkan, “katanya.

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply