Kes Coronavirus, Najib: Dasar Mahathir Sekarang Tidak Seperti Pada Tahun 2003 | Malaysia News

Kes Coronavirus, Najib: Dasar Mahathir Sekarang Tidak Seperti Pada Tahun 2003

Kuala Lumpur, MTN – Bekas Perdana Menteri, Najib Razak berkata, kerajaan semasa tidak mengikuti langkah Perdana Menteri ke-4 yang pada masa itu menghalang pelawat dari China dan Hong Kong daripada memasuki Malaysia semasa kejadian sindrom pernafasan akut teruk (SARS) pada tahun 2003.

“Tetapi PM 7 tidak pernah melakukan apa yang dilakukan PM ke-4 sebelum ini,” kata Najib meneruskan Facebook hari ini.

Najib berkata ini berlaku pada tahun 2003, semasa penggal pertama Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri (PM).

“Terdapat laman Facebook dari penulis media sosial PH yang mendakwa bahawa kerajaan BN pada masa lalu tidak pernah berhenti menjadi pelancong apabila ia datang kepada ancaman wabak virus. Ini tidak benar.” katanya.

“Kerajaan di bawah PM ke-4 sebelum ini telah menyekat semua pelawat dari China dan Hong Kong semasa wabak SARS pada tahun 2003,” katanya dalam catatan Facebook hari ini.

Di samping itu, beliau juga berkongsi pautan kepada laporan The Wall Street Journal (WSJ) bertajuk “Malaysia Menetapkan Sekatan Perjalanan dalam Usaha untuk Mengehadkan Penyebaran SARS” pada 10 April 2003.

“Terdapat laman Facebook dari penulis media sosial PH yang mendakwa bahawa kerajaan BN pada masa lalu tidak pernah berhenti menjadi pelancong ketika datang ke ancaman wabah virus. Ini tidak benar,” katanya.

“Kerajaan di bawah PM ke-4 sebelum ini telah menyekat semua pelawat dari China dan Hong Kong semasa wabak SARS pada tahun 2003,” katanya.

Facebook Comments