Jumlah Kematian Dari Corona Virus Sehingga 1,000 Orang | Malaysia News

Jumlah Kematian dari Corona Virus Sehingga 1,000 Orang

Jumlah Kematian dari Corona Virus Sehingga 1,000 Orang

Kuala Lumpur, MTN – Sebanyak 1,000 orang telah menjadi mangsa virus corona baru atau 2019-nCoV, malah semalam jumlah kematian akibat virus berjumlah 103 kematian.

Seperti yang dilaporkan oleh laman web Reuters hari ini, jumlah kematian adalah yang tertinggi dalam satu hari, selepas 91 kematian pada hari sebelumnya.

Bagaimanapun, jumlah kes baru pada hari Isnin jatuh sedikit, kepada 2,097 kes semalam berbanding 2,618 kes pada Ahad.

Sementara itu, agensi berita Xinhua melaporkan bahawa China memperuntukkan sejumlah 71.85 bilion yuan (US $ 3.3 bilion) dalam usahanya untuk mengawal wabak itu, membelanjakan 31.55 bilion yuan.

Pada hari Jumaat, Presiden China Xi Jinping dalam perbualan telefon dengan Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump memberi jaminan bahawa negara akan dapat mengendalikan 2019-nCoV, tanpa kesan jangka panjang ke atas ekonomi.

Xi dilaporkan berkata kerajaannya bekerja keras dan dapat melihat keputusan secara beransur-ansur.

Sehingga kini, lebih daripada 42,000 kes positif koronavirus telah dilaporkan di China dan 319 kes di 24 negara, termasuk satu kematian.

Mengenai penyebaran kes di luar China, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) memberi amaran bahawa virus itu mula-mula dikesan di Wuhan, sebuah bandar di wilayah Hubei, akhir tahun lalu, boleh menjadi “api yang membakar”, dan itu tidak dapat ditanggung. tidak terkawal.

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply