Azmin Ali: PKR Adalah Parti Yang Dinamik Dan Semakin Kuat | Malaysia News

Azmin Ali: PKR Adalah Parti yang Dinamik dan Semakin Kuat

Azmin Ali: PKR Adalah Parti yang Dinamik dan Semakin Kuat

Melaka – Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Azmin Ali berkata bahawa beliau memiliki hubungan kerja yang baik dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan para pemimpin lainnya.

Beliau menyatakan pandangan yang bertentangan dan demokrasi dalam PKR untuk menyuarakan perbezaan telah disalahtafsir sebagai pertikaian antara beliau dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“PKR adalah parti yang dinamis dan parti ini semakin kuat. Media mungkin berasa pelik kerana presiden dan timbalannya saling berbeza pandangan,” katanya ditulis Jumaat (6/12).

Pada pertanyaan tentang mengapa beliau jarang hadir ke mesyuarat partii, Azmin menjawab beliau harus menghadiri banyak program kerajaan, serta perjalanan ke luar negara.

“Kami masih Kerajaan Persekutuan yang mentah, dan saya perlu menumpukan kepada pelbagai perkembangan,” katanya.

Beliau turut mempertahankan Anwar dalam tuduhan liwat yang terbaru, menyatakannya bahawa itu adalah politik yang kotor dan benar-benar tidak masuk akal.

Dalam pidatonya sebelum ini, Azmin mengatakan bahawa Malaysia Baharu tidak sepatutnya menggalakkan naratif perkauman dan agama sebaliknya bekerja keras untuk memelihara persekitaran pelbagai budaya yang harmoni.

 

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply