Anwar Ibrahim Akan Buat Laporan Polis Terhadap Fitnah Di Media | Malaysia News

Anwar Ibrahim Akan Buat Laporan Polis Terhadap Fitnah di Media

Anwar_Ibrahim

Anwar Ibrahim Akan Buat Laporan Polis Terhadap Fitnah di Media

Kuala Lumpur – Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata bahwa pihaknya akan membuat laporan polisi berkaitan fitnah yang dibuat oleh Muhammed Yusoff Rawther melalui media massa dan media sosial.

Untuk itu Datuk Seri Anwar Ibrahim mengutuk keras atas kenyataan yang berunsur fitnah terhadap dirinya.

“Saya telah menerima laporan yang dibuat oleh seorang individu bernama Muhammed Yusoff Rawther melalui media massa dan media sosial. Saya mengutuk fitnah tanpa asas seperti itu,” katanya dalam satu kenyataan, Khamis (5/12).

Dikatakan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim bahwa pada tarikh yang didakwa, sedang berkempen di Pilihan Raya Kecil Port Dickson dan menghadiri Perayaan Ulang Tahun ke-150 Mahatma Gandhi di Kuala Lumpur kemudian kembali ke Port Dickson untuk memenuhi jadual kempen.

Rancangan pihaknya akan membuat laporan polisi yang akan dilakukan oleh Setiausaha Sulit Shukri Saad dan peguam saya Ramkarpal Singh juga akan meneruskan dakwaan ke atas Muhammed Yusoff Rawther.

Seperti diketahui bahwa tindakan Muhammed Yusoff Rawther tersebut bertujuan menjatuhkan reputasi saya menjelang Kongres Keadilan Nasional ke-14 dan proses transisi kepemimpinan negara.

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply