Ini Adakah Lima Sebab Anwar Ibrahim Harus Menjadi PM8 | Malaysia News

Ini Adakah Lima Sebab Anwar Ibrahim Harus Menjadi PM8

Kuala Lumpur, MTN – Aktivis Blogger Edy Noor Reduan mendedahkan lima sebab bahawa Presiden PKR Dato Seri Anwar Ibrahim layak dilantik sebagai Perdana Menteri kelapan dalam masa yang sesingkat mungkin.

Dalam pernyataannya Edy Noor menyampaikan lima sebab utama. Yang pertama untuk merancang Malaysia ke-12. “Persiapan untuk draf Malaysia ke-12, yang akan membimbing pembangunan negara untuk tempoh 2021 hingga 2025, dijangka dirasai pada September 2020,” katanya.

“Kenapa kita tidak mengemukakan pengembangan RM12 ini kepada DSAI sebagai PM Malaysia Baharu, dengan kebijaksanaan dan kebijaksanaannya, masa depan negara ini disediakan dengan rujukan yang lebih segar,” katanya.

Bagi yang kedua menurut Edy Noor bahawa pelaksanaan APEC di Malaysia pada tahun 2020.

“DSAI mesti diberi peluang untuk menjadi Pengerusi sebagai tuan rumah perbicaraan. Dunia mesti sangat bersyukur hadir di Percubaan APEC 2020 yang dialu-alukan oleh PM baru, kerana kami dinasihatkan DSAI mempunyai hubungan luar yang luar biasa di mata dunia,” katanya.

Dan yang ketiga dikatakan oleh Edy Noor, yaitu untuk menjaga kestabilan politik dan ekonomi negara.

“Jika DSAI dilantik sebagai PM8, maka polemik atas perjuangan untuk kuasa, ini akan memberikan kestabilan politik kepada negara asal,” jelasnya.

“Secara tidak langsung, pelaporan pelaburan dari luar negara akan berlipat ganda. Pelabur asing, terutamanya negara kaya dari Arab, Turki dan Eropah, menunggu DSAI menjadi PM untuk menyuntik pelaburan besar-besaran, bagi pihak DSAI yang mereka percaya,” tambahnya.

Tambahan pula Edy Noor menambah bahawa atas sebab utama Dato Seri Anwar Ibrahim menjadi PM8, Agenda Reformasi Keseluruhan.

“Ya, pembaharuan yang lengkap adalah agenda penting yang tidak boleh ditangguhkan.Keubahan sistem, polisi asas, urusan ekonomi dan sosial di negara ini perlu diselaraskan dalam banyak sektor. Perubahan yang dituntut dapat dilaksanakan jika faktor pemersatu yang menjadi kekuatan DSAI akhirnya dapat memberikan kesan langsung, “katanya.

Bagi yang kelima menurut Edy Noor iaitu Dato Seri Anwar Ibrahim adalah seorang tokoh yang berdedikasi kepada rakyat.

“DSAI lebih cepat menjadi PM8, semakin cepat nasib rakyat dipertahankan oleh polis ekonomi yang meletakkan orang pertama.” Anwar Ibrahim begitu terobsesi dengan membantu marhein di bawah, membasmi kemiskinan, ini adalah naratif wajib dalam setiap kenyataannya, “katanya.

Facebook Comments