Hanipa Maidin: Usul Undi Percaya PAS "Membuta Tuli" Dan "Tidak Bijak" | Malaysia News

Hanipa Maidin: Usul Undi Percaya PAS “Membuta Tuli” dan “Tidak Bijak”

Hanipa Maidin: Usul Undi Percaya PAS “Membuta Tuli” dan “Tidak Bijak”

Kuala Lumpur, MTN – Ahli Parlimen Sepang, Hanipa Maidin berkata usul undi percaya PAS yang ingin dibawa adalah “secara membuta tuli” dan “tidak bijak”.

Di samping itu, menurut Hanipa, istilah ‘suara yang yakin’ yang ditulis dalam berita mengenai keadaan Lebanon merujuk kepada istilah ‘undi yang tidak boleh dipercayai’.

“Sebenarnya, apa yang sebenarnya berlaku di Lubnan adalah apa yang dikatakan orang dalam ‘intipati dan kandungan’ adalah” usul tidak percaya kepada Perdana Menteri Lubnan baru (Hassan Diab menggantikan Perdana Menteri Saad Hariri) dan kabinetnya, “katanya.

“Tetapi suara tidak percaya (terhadap Hassan) gagal, jadi ia ditulis dalam berita sebagai” undi kepercayaan “,” tambahnya.

Hanipa, yang juga timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri, berkata keadaan di Parlimen Lubnan adalah luar biasa kerana terdapat protes jalanan terhadap kerajaan sejak Oktober tahun lepas.

“Aneh, jika ada yang menggunakan apa yang berlaku di Lubnan untuk membenarkan undi keyakinan Tun (Dr Mahathir Mohamad),” katanya.

“Sekiranya anda mahu membuat dadah haram seperti analogi orang dengan alkohol, maka itu baru, tidak mahu ubat qiyas dengan makan nasi, itu qiyas tidak betul, jauh dari itu,” katanya.

Facebook Comments

About The Author

Leave a Reply